Selamat petang!

17 augustus 2011 - Cameron Highlands, Maleisië

Selamat petang, oftewel: Goedenavond!

Wat leuk dat er zoveel mensen zijn die ons een beetje in de gaten houden en reacties plaatsen! Na een wat karig vorig berichtje, nu een wat uitgebreider verslag.

De vlucht vanuit Amsterdam verliep prima. Daar we normaliter rekening houden met op z’n minst 1 klein, huilend en schoppend kind binnen een straal van 1,5 meter, viel dat deze keer alles mee. Geen vertragingen en onze rugzakken hadden de vlucht heelhuids overleefd.

Vanaf het vliegveld zijn we met de trein naar Kuala Lumpur Sentral gegaan en daar hebben we een taxi gepakt naar ons hostel. Afgepeigerd kwamen we aan, wankelend door een gebrek aan rugzakervaring. Slechts 10 meter met de rugzak gelopen naar de trein en misschien nog 30 meter van de trein naar de taxi….

Vooraf vonden we het lastig ons een voorstelling te maken van hoe een hostel eruit zou zien en wat je kunt verwachten op het gebied van hygiëne. We moesten even wennen, met name aan de primitieve inrichting van de ruimte, maar eerlijk is eerlijk; het was prima. Het was redelijk schoon, we hadden voldoende ruimte, de airco werkte top en de locatie was perfect. We zijn in ieder geval erg blij met onze (opblaas)kussens en lakenhoes!

De volgende ochtend scheen de zon en waren we klaar voor een tocht door de stad. Na een heerlijk ontbijt in onze ‘suite’, bestaande uit 2 geroosterde boterhammen met jam en boter en een plakje bananencake, begaven we ons richting de drukke straten. Omdat de Petronas Towers redelijk snel in ons vizier lagen, liepen we daar als eerste heen. Daar aangekomen bleken de toegangskaartjes voor die dag uitverkocht en hoorden we dat de torens de volgende dag dicht zouden zijn. Erg jammer, maar we wisten dat je ook de Kuala Lumpur Tower op kunt. Deze toren is de op vier na hoogste toren van de wereld (421 meter) en heeft op 273 meter een observation deck met uitzicht over de stad. Indrukwekkend al die wolkenkrabbers. Beneden gekomen konden we nog een bezoekje brengen aan een mini-zoo, waarin een hoop dieren in veel te kleine hokken tentoongesteld werden. Voornamelijk slangen, apen en ontzettend grote spinnen.

Vervolgens liepen we door Chinatown en Little India. Een chaos van allerlei marktkraampjes, veelal tassen van dure merken voor een prikkie te koop. Ik kreeg last van het voor ongetwijfeld enkele andere mannen bekende “Zara-syndroom”, waarbij je bijna geen stap kunt zettenen iedereen maar loopt te blèren. Wel leuk om te horen dat je “a good Friend” bent van elke marktverkoper.

’s Avonds besloten we een biertje te gaan drinken in de drukke uitgaansstraat waar ons hostel zat. Maleisië is niet bepaald het alcoholparadijs. Wel qua hoeveelheid importbier, maar niet voor de portemonnee. Begrijpelijk en kenmerkend voor een Islamitisch land als dit. Omdat een normaal biertje redelijk aan de prijs is, besluiten we een grote pint bier te bestellen. Relatief voordeliger dachten we zo en wel zo goed tegen de dorst.

De volgende dag de Batu Caves net buiten Kuala Lumpur bezocht. Een gigantische trap met 272 treden en vol met brutale apen leidt ons naar de grotten met daarin enkele Hindu-tempels. ’s Middags alsnog de nationale moskee in geweest met gewaad en al en daarna door de Lake Gardens gelopen.

De volgende ochtend een bustrip geboekt richting de Cameron Highlands, bekend van de jungle en theevelden. De tocht verliep prima. Onderweg tanken we bij Shell voor slechts € 0,44 per liter. Rond 4 uur arriveren we bij onze bestemming; Tanah Rata.

Vandaag, de 17e, hebben we een tocht gemaakt door al het moois wat de Cameron Highlands te bieden hebben. We hebben ervaren wat een 4x4 jeep wel en niet gemakkelijk afgaat, hebben een wandeltocht gemaakt door de jungle, zagen ’s werelds grootste bloemen en mooie watervallen, zijn bij een theeplantage en theefabriek geweest en hebben een tuin vol exotische vlinders en reptielen bezocht. Michiel weet na vandaag hoe het voelt als er een schorpioen over je arm loopt…

Morgen gaan we om 14:00 met de bus naar Georgetown, Penang. We zijn benieuwd!

Tot horens en de groeten voor iedereen!

D&M

1. Kirsten Spit:
    Hii Do en Michiel,
    Super leuk om jullie verhalen te lezen..
    Volgens mij vermaken jullie je prima!
    Geniet ervan samen!
    Heel veel liefs, Kirsten
  2. Marja Geerdes:
    Hee kinders,
    Dat klinkt allemaal niet verkeerd! Ach die schorpioen wou vast een knuffeltje van je! Waarom moet je tanken als je met een bus gaat? Is dat gebruikelijk in Malesië? Moet je ook taxi's volplempen? Hoe dan ook, jullie zien mooie, spannende dingen waarvan ik me geen eens een voorstelling kan maken. Geniet ervan. Liefs
  3. Karin:
    17 augustus 2011
    Jeetje wat hebben jullie al veel gedaan en gezien en dat in nog geen week tijd! Leuk zoals je alles beschrijft, zo kunnen we ons er een mooi beeld bij vormen. Ga zo door, liefs en dikke knuffel
  4. Tessa:
    Hi Domi & Michiel,
    Selamat petang to you too ;)
    Super leuk om jullie avonturen te lezen!
    Veel plezier in Georgetown! xoxo
  5. Jort:
    17 augustus 2011
    Eindelijk een keer een fatsoenlijk verhaal wat de moeite waard is om op te reageren.
    Moet alleen wel zeggen dat het erg goed klinkt en dat ik hier nu wel een klein beetje jaloers achter de PC zit (onder werktijd uiteraard). Blijf nog even lekker genieten en kijk uit naar jullie volgende stukje.
  6. annemarie & henk:
    17 augustus 2011
    Boeiend en leuk verhaal, geeft een duidelijk beeld van wat jullie allemaal uitspoken! Vinden ook de humor, die jullie gebruiken, heel grappig. Jullie hebben in een week al heel wat gezien en wij kijken uit naar de volgende verhalen. Blijf plezier maken!!!
    Liefs, a&h
  7. oma S:
    17 augustus 2011
    wat ben ik weer blij, dat ik op mijn leeftijd dit meemaak, e-mail en alles een beetje meebeleven
    jullie zullen wel heel erg moe zijn, maar dat is een luxe probleem
    brrr.schorpioenen, vpprzichtig hoor.
    geniet nog dikke kus
  8. Eus en mar:
    17 augustus 2011
    Dacht even dat jullie verslagen wel heel compact zouden worden doch het ontvangen bericht laat het tegendel zien ! Al vele acties, als julie dat volhouden zien jullie veel en kunnen wij nog de nodige proza tegemoet zien. Leuk om te lezen ga zo door.
    Groet Eugene, je vader.
  9. Marielle:
    18 augustus 2011
    Wat leuk! Veel plezier met alle trips!
    xx
  10. Mylène:
    Hoi Do en Michiel,

Via Tessa hoorde ik van jullie reisplannen! En nu is het zover! Laatst natuurlijk nog een feestje meegepakt, waardoor ik van Bob een foto doorgestuurd kreeg! Geniet van jullie reis! Heel veel plezier. Liefs, Mylène
  11. Astrid:
    He Do en Michiel!

Van Tessa kreeg ik het adres van jullie site! Vind het heel leuk om jullie verhalen te lezen :) Volgens mij hebben jullie het hartstikke leuk! Geniet ervan! Liefs Astrid
  12. Leonoor:
    22 augustus 2011
    Hey Domi en Michiel!
    Wat leuk om jullie zo een beetje te kunnen volgen! Klinkt erg onwerkelijk allemaal vanaf hier zeg, moet vast erg indrukwekkend zijn allemaal!! Geniet ervan, doe voorzichtig (sommige schorpioenen zijn giftig we hadden ze in Italie ook namelijk:P) Liefs!!
  13. Dick Houweling:
    25 augustus 2011
    Hoi Kanjers,
    Jullie hebben je huiswerk uitstekend gedaan. Ga Jes deze verhalen niet laten lezen, wil ze vanmiddag nog vertrekken. Vergeet vooral de Singapore Sling in het Raffles niet. Heel veel plezier.
    Anja & Dick
  14. Yvonne:
    29 augustus 2011
    Hoi, al gewend aan al die kilo's op je rug?
    Geniet ze Yvonne